
Verpleegkundige Geriatrie
De uitdaging
Een instroom aan kwalitatieve profielen met een goede kennis van Nederlands, Frans en Engels en minstens drie jaar in het bezit van een rijbewijs B.
- Instroom aan sollicitanten verhogen
- Tweetalig communiceren naar de doelgroep
- Kost per aanwerving verlagen en wervingsproces vereenvoudigen
- Kliniek Sint-Jan als werkgever in de kijker zetten
DOELSTELLING: De online visibiliteit van de openstaande vacature verhogen door de juiste doelgroep te bereiken om zo snel als mogelijk de juiste medewerkers aan te werven.
De oplossing
1 Vacaturecampagne
Door de juiste content te verwerken in advertenties en deze aan de juiste doelgroep te richten, waren we in staat om kwalitatieve leads te verzamelen voor de functie Verpleegkundige Geriatrie.
2 Growth Creatives & Meta Advertising
Na een doelgroepanalyse kozen we voor Meta (Facebook & Instagram) als plaatsing van onze advertenties. Daarin werden verschillende creatives als advertenties opgezet en ten opzichte van elkaar getest om de best presterende ads te vinden.
3 A/B Testing & optimalisatie obv data
Welke visuele assets converteren het best? Video of foto? Welke aspecten van de job benoemen we best in de advertentieteksten? Welke targeting opties brengen de beste kwaliteit van sollicitanten met zich mee?
Door continu verschillende aspecten van de campagnes en digitale strategie te blijven testen werkten we naar een optimaal resultaat toe op korte tijd.
Het resultaat
6
Weken looptijd
27
Gekwalificeerde sollicitanten voor Kliniek Sint-Jan
1
Nieuwe Verpleegkundige voor de Geriatrie-afdeling aangenomen
